Tortuga kajaktocht

4 april 2018 - Tortuga Bay, Ecuador

Wederom naar tortuga bay terug gegaan maar nu voor een kajaktocht op zoek naar zee 🐢
Die ik nog niet gezien heb. Langs oevers met mangrove planten gevaren. (Mangrove is een soort plant met hoge wortels dan witte stammen en groene boven bladeren ) je heb de zwarte mangrove en de rode de rode zet zijn wortels vast. En zwarte afwisselend van gebied kan zijn wortels laten zweven.
Af en toe zie je iets boven water komen, die richting varen we ( Daniela en ik)op. Om te zien of het een turtel is.
In het heldere water is het een mooie ervaring de zeeschildpad te zien zwemmen. Langzaam zwemt hij vertraagd voorbij. Ik zal hem in herrinering moeten houden door het bewegende water is hij niet op camera vast te leggen.
Na toch van 1 uur snakkend naar koud water. Eigenwater is warm geworden in de zon.
Er zijn geen strandtenten waar je drinken kan kopen. Alleen maar natuur roken is verboden,
Drone,s ook. En plastic is een vijandig product voor de natuur.