Vogeleiland Seymour

1 april 2018 - Puerto Ayora, Ecuador

Bleu bird booby,s de vogelsoort met de blauwe snavel en de blauwe voeten. Deze hebben in dit seizoen eieren of 1 jong. De natuur heeft geregeld dat deze blauwe vogel 2 eieren legt.
Hij broed ze bijde uit maar kan maar voor 1 jong zorgen.
Waarom legt hij dan geen 1ei , omdat als 1 ei niet uitkomt of door droogte sterft. Het vrouwtje zich niet voort kan planten.
De andere soort is de zwarte vogel met de red ballon, en groen achtige veren,
Dit waren 2 soorten, er leven er nog meer op het eiland. Wie er ook leven zijn de leguanen.
Nu nog groter, hoe groter hoe meer voedsel er voor hun is. Leguaan kan 17 jaar oud worden.
Als ze niet op tijd aan voedsel en vocht komen. Sterven ze na +/- 3 maanden aan vocht te kort. ( Als ik de gids goed verstaan heb.)

Tweede stop was op een stuk spierwit strand met azuur blauwe zee. Hier konden we snorkelen met zeehonden.. wat een bijzondere ervaring is dit. Tussen de spelende jonge zeehonden in snorkelen hun rondjes zien zwemmen, koppeltje duikelen en vliegend vlug langs je heen komen knabbelend aan mijn zewmflippers om met mij te willen spelen.
De rest van de dag en nacht leef ik beetje ongeloofwaardig op een roze wolk. Wat een fantastische ervaring.
Het is zeker geen 1 april grap maar werkelijkheid.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Linda en Kees van Geldorp:
    2 april 2018
    Dank zij jouw leuke verhalen beleven we het weer en genieten mee.
    Veel plezier nog de komende tijd

Kees en linda